Білозерська INFO » Статті » Про документальне відео з війни і художні фільми
Про документальне відео з війни і художні фільми
Якось я, сидячи навпочіпки біля виходу з бліндажу, від нема чого робити знімала на відео, як побратим примотує ізолентою одну хрінь, яка без неї ніяк не хотіла триматися. І тут на дах цього нашого бліндажа прилетіла міна.
На відео залишився короткий, в реальному часі не сприйнятий вухом свист, стандартний звук прильоту, картинка сіпнулась, побратим коротко вилаявся, кілька грудок землі з легким шурхотом впали в окоп. І трохи диму у нас за спинами, коли я здогадалася розвернути камеру. Все.
Не пафосно. Не видовищно. Зовсім не страшно.
От же ж кляті голівудські ефекти в кіно. Зіпсували людей, включно зі мною самою. Після художніх фільмів про війну реальні фронтові відео не справляють жодного враження.
А ще відеокамери полюбляють приглушати “сторонні” звуки, на кшталт “бабах” і “бубух”. Звук прильоту, від якого в реалі закладає вуха, камера, скоріше за все, зафіксує як невиразне “гуп”. Півкасети градів, які лягли метрах у 500 від нас, на моєму відео звучали як пориви вітру, довелося титрувати, що це ж гради були.
І це ще реальний екшн (приліт міни чи граду). А буває, йдеш у розвідку і по ходу знімаєш відео. Кожен такий вихід для мене, не буду брехати, чималенький стрес, бо йдеш і не знаєш, на якому кроці тобі може відірвати ногу ПМНкою і за яким кущем може сидіти ворожий секрет з ПК. А на відео потім – мирна прогулянка, яку можна зняти десь у лісочку під Києвом. Напруження, ризик, прагнення обережності – вочевидь, це можна передати тільки художніми засобами – “нагнітаюча” музика, крупні плани рук, очей і гілочок, що ламаються під ногами…
Але коли дивлюся художні фільми про війну – бачу кричущі ляпи і не вірю. Можливо, економлять на консультантах чи беруть консультантами тилових крис, які пафосно надувають щоки. Якщо після війни зустріну по-справжньому талановиту команду, яка зніматиме кіно про війну – піду до них консультантом безкоштовно 🙂
(На фото – кадр з реального полювання на ворожу ДРГ. В кіно це виглядало б зовсім інакше).
Filed under: Статті
Статті
- Квітень 2024
- Березень 2024
- Лютий 2024
- Січень 2024
- Грудень 2023
- Листопад 2023
- Жовтень 2023
- Вересень 2023
- Серпень 2023
- Липень 2023
- Червень 2023
- Травень 2023
- Квітень 2023
- Березень 2023
- Лютий 2023
- Січень 2023
- Грудень 2022
- Листопад 2022
- Жовтень 2022
- Вересень 2022
- Серпень 2022
- Липень 2022
- Червень 2022
- Травень 2022
- Квітень 2022
- Березень 2022
- Лютий 2022
- Січень 2022
- Грудень 2021
- Листопад 2021
- Жовтень 2021
- Вересень 2021
- Липень 2021
- Червень 2021
- Травень 2021
- Квітень 2021
- Березень 2021
- Лютий 2021
- Січень 2021
- Грудень 2020
- Листопад 2020
- Жовтень 2020
- Вересень 2020
- Серпень 2020
- Липень 2020
- Червень 2020
- Травень 2020
- Квітень 2020
- Березень 2020
- Лютий 2020
- Січень 2020
- Грудень 2019
- Листопад 2019
- Жовтень 2019
- Вересень 2019
- Серпень 2019
- Липень 2019
- Червень 2019
- Травень 2019
- Квітень 2019
- Березень 2019
- Лютий 2019
- Січень 2019
- Грудень 2018
- Листопад 2018
- Жовтень 2018
- Вересень 2018
- Серпень 2018
- Липень 2018
- Червень 2018
- Травень 2018
- Квітень 2018
- Березень 2018
- Лютий 2018
- Грудень 2017
- Листопад 2017
- Жовтень 2017
- Вересень 2017
- Серпень 2017
- Липень 2017
- Червень 2017
- Травень 2017
- Квітень 2017
- Березень 2017
- Лютий 2017
- Січень 2017
- Грудень 2016
- Листопад 2016
- Жовтень 2016
- Вересень 2016
- Серпень 2016
- Липень 2016
- Червень 2016
- Травень 2016
- Квітень 2016
- Березень 2016
- Липень 2014
- Лютий 2014
- Січень 2014
- Грудень 2013
- Листопад 2013